Over ons
Waar staan wij voor?
Wij zijn KlasseStudent!
KlasseStudent is een bruisende en vernieuwende organisatie, die onderwijsondersteuning levert binnen het PO, VO en MBO. We geloven in samenwerken om de onderwijskwaliteit te verbeteren. Door samen ruimte te creëren en aandacht voor de leerling te hebben, zorgen we samen met de school en onze KlasseStudenten voor de ondersteuning van leerlingen en leraren op de school.
We leveren maatwerk, omdat wij geloven in de unieke identiteit van de school.
Dit vereist flexibiliteit, die wij willen bieden in onze diensten. Dit blijkt ook uit ons opzegtermijn van enkel een maand.
Om deze flexibiliteit en dit maatwerk te leveren hebben onze regiomanagers persoonlijk contact met de scholen. De regiomanagers wonen in de regio en zijn op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in de regio.
Samen met de kwaliteitsmanagers zorgen zij voor het op peil houden van de kwaliteit van de ondersteuning. Dit doen we door continu te evalueren en reflecteren, waardoor we blijven vernieuwen.
Daarnaast draagt de continuïteit van getrainde KlasseStudenten bij aan een hogere kwaliteit.
Missie
KlasseStudent verzorgt onder andere de Uitvalvrijeschool, surveillance, bijlessen en huiswerkbegeleiding en heeft veel aandacht voor de leerling. Door de inzet van KlasseStudenten wordt de werkdruk verminderd voor docenten.
Tegelijkertijd zet KlasseStudent zich in om studenten te enthousiasmeren voor het onderwijs. Door de academische studenten te laten zien hoe leuk het onderwijs is, kunnen wij de brug vormen naar het volgen van een lerarenopleiding.
KlasseStudent brengt de studenten in contact met de verschillende lerarenopleidingen. We organiseren verschillende masterclasses in samenwerking met de Universitaire Leraren Opleiding. Daarnaast hoeven KlasseStudenten minder stage te lopen, wanneer zij al uren voor de klas hebben gestaan door KlasseStudent.
Voor onze ondersteuning hanteren wij een eerlijk tarief, waarbij wij maximale hulp bieden.
Visie
Er wordt veel verwacht van leraren. Ze moeten hun eigen lessen voorbereiden, toetsen nakijken, ieder kind aandacht geven, samenwerken met collega’s, vergaderen en ouders te woord staan. Het is voor een leraar niet meer mogelijk om alle taken met de gewenste aandacht uit te voeren. Er komt een enorme druk op de leraren te liggen. Deze hoge werkdruk is vaak in het nieuws, waardoor er veel negatieve publiciteit is over het onderwijs. Wij streven naar een positief beeld van onderwijs, waarin iedereen kan genieten van het opdoen van nieuwe kennis, ervaringen en vaardigheden.
Een nieuw paradigma waarin de docent zich kan focussen op zijn kerntaken en de leerling zo goed mogelijk kan helpen in combinatie met een student die kennis leert maken met het onderwijs op een laagdrempelige manier is wat ons betreft het idee om het onderwijs toekomstbestendig(er) te maken.