Onze visie op goed onderwijs - Klassestudent
104
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-104,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_advanced_footer_responsive_1000,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Onze visie

Het onderwijs is ervoor bedoeld om leerlingen te laten nadenken over de wereld waarin ze leven. Niet alleen de voorbereiding op hun toekomstige carrière, maar ook burgerschap en karakterontwikkeling dragen bij aan de ontwikkeling van onze samenleving en de instandhouding daarvan.
Op dit moment staat de sector onderwijs echter vaak negatief in het nieuws. Het docententekort zorgt ervoor dat scholen hun rooster niet rond krijgen. Dit wordt nu nog vaak intern opgelost, weliswaar ten koste van de werkdruk én het ziekteverzuim percentage. Aan de basis hiervan staat de onvrede van leerkrachten. Van hen wordt verwacht dat ze hun eigen lessen voorbereiden, doceren, toetsen nakijken, ieder kind de aandacht geven die ze verdienen, ouders te woord staan, administratieve taken binnen de school vervullen en in teamverband samenwerken met collega’s. Daar bovenop komt nog dat er wordt verwacht dat wanneer een collega ziek is, het team dit opvangt, en dat docenten werken aan onderwijsvernieuwing, internationalisering en kansengelijkheid. De negatieve publiciteit over de sector onderwijs schikt jong talent af, waardoor het docententekort in de toekomst een nog groter probleem wordt.
Wij ondersteunen het onderwijs door de werkdruk van docenten te verlichten door taken over te nemen. Dit kan bijvoorbeeld door het opvangen van lessen die anders intern zouden worden opgevangen. Of leraren te ondersteunen in de klas door taken over te nemen of differentiëren in grote groepen mogelijk te maken door de groep te verdelen over student en docent. Daarnaast denken wij mee over onderwijsvernieuwing. We experimenteren met nieuwe vormen van onderwijs, bedenken welke kennis en vaardigheden in de toekomst van belang zijn en schrijven daar zelf lesmethoden voor.
Tot slot vinden wij dat het docententekort bij de wortels moet worden gegrepen. Door studenten een eerste positieve ervaring met werken in het onderwijs te bieden en hen te informeren over de mogelijkheden voor het behalen van een eerste- en tweedegraads hopen wij studenten te laten inzien wat het maatschappelijk belang is van het onderwijs, hoe leuk en dankbaar het beroep kan zijn in het onderwijs.

Onze missie

Om al onze werkterreinen goed onder te brengen onder één overkoepelende visie, is een hoofddoelstelling uitgedacht. Dit zou het uiteindelijke doel van alle activiteiten bij elkaar moeten zijn. De hoofddoelstelling is onderverdeeld in vier voor zich sprekende subdoelen.
Hoofddoelstelling KlasseStudent:
KlasseStudent is een landelijke organisatie die het onderwijs ondersteunt door gebruik te maken van ambitieuze studenten

 

Subdoelstelling A:
Ambitieuze studenten een leerzame bijbaan in het onderwijs bieden die bij hen past en die hun persoonlijke ontwikkeling ten goede komt
Subdoelstelling B:
Onderwijs verbeteren door werkdruk personeel te verminderen en kwaliteit te verhogen
Subdoelstelling C:
Binnen een straal van 50 km om elke universiteitsstad in Nederland het onderwijs kunnen ondersteunen
Subdoelstelling D:
Een functionele organisatie zijn die intern zeer goed functioneert en rendabel is

Wij drinken graag een kop koffie!